طراحی سایت چیست...؟!

طراحی وب، فرآیند برنامه ریزی، مفهوم سازی و تنظیم محتوا به صورت آنلاین است. امروزه طراحی یک وب سایت فراتر از زیبایی شناسی است و شامل عملکرد کلی وب سایت می شود. طراحی سایت همچنین شامل برنامه های وب، اپلیکیشن های موبایل و طراحی رابط کاربری می باشد. آیا می دانستید که طراحی وب می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد شما در موتورهای جستجو (SEO) مانند گوگل داشته باشد؟ این مقاله به شما بینش مفیدی در مورد نحوه ایجاد یک وب‌سایت می‌دهد که نه تنها ظاهر خوبی دارد (UI)، بلکه به درستی کار می‌کند (UX) و در جستجو در رتبه بالایی قرار می‌گیرد.

در مقاله راهنمای کامل و جامع طراحی سایت به موارد زیر به صورت کامل و مفصل خواهیم پرداخت:

  • ایده گرفتن و یافتن الهام
  • انتخاب ابزار مناسب طراحی سایت
  • المان ها و عناصر بصری
  • المان ها و عناصر عملکرد
  • انواع طراحی صفحات وب؛ تطبیقی در مقابل واکنشگرا

بخش اول؛ در جستجوی ایده

طراحان وب سایت و به طور کل طراحان، همیشه و در همه حال به دنبال یافتن ایده های ناب و الهام گرفتن هستند. در زیر تعدادی وب سایت به شما معرفی می کنیم تا به شما کمک کنند خلاقیت خود را به جریان انداخته و همانند خون در بدن، این خلاقیت در جریان باشد:

بخش دوم؛ ابزار مناسب طراحی سایت

برای طراحی وب سایت ۲ راه اصلی پیش روی شماست: استفاده از نرم افزارهای طراحی سایت همانند ادوبی دریم‌ویور (Adobe Dreamweaver) و یا استفاده از وب سایت های سایت ساز (Website Builder). ابزاری که تصمیم به استفاده از آن دارید؛ چه میخواهد سایت ساز باشد چه نرم افزار، بر اساس تعداد نفرات تیم شما، بودجه شما و نوع سایتی که می خواهید بسازید و الزامات و ویژگی های فنی آن بسیار متفاوت خواهد بود.

  • استفاده از نرم افزار: برنامه های دسکتاپ از طراحان وب می خواهند که طرح خود را ایجاد کنند و آن را برای تیم توسعه (Web Developer) ارسال کنند تا بتواند طرح را به کد تبدیل کند. محبوب ترین برنامه های دسکتاپ برای طراحی وب سایت ها Photoshop و Sketch هستند. به طور معمول، این استاندارد برای وب‌سایت‌های بزرگ و یا پیچیده بکار می رود، زیرا به طراح اجازه می‌دهد تا روی ظاهر و رابط کاربری (UI) تمرکز کند، در حالی که تمام چالش‌های فنی و توسعه وب سایت به تیم توسعه منتقل می‌شود. متأسفانه، این فرآیند می تواند گران و زمان بر باشد زیرا منابع متعدد، مجموعه مهارت ها و اعضای تیم با تخصص های بالا مورد نیاز است.
  • سایت ساز: امروزه بسیاری از سازندگان وب سایت در بازار وجود دارند که طیف گسترده ای از ویژگی ها و خدمات را ارائه می دهند. Wix، Squarespace، Webflow و Pagecloud تنها چند نمونه از سازندگان وب‌سایت محبوب هستند که در قابلیت‌های طراحی، شخصی سازی قالب ها، قیمت و تجربه کلی در مبحث تولید محتوا متفاوت هستند. حتماً قبل از سفارش طراحی سایت تحقیقات خود را انجام دهید، آزمایش‌های رایگان را امتحان کنید و تعیین کنید که کدام پلتفرم به بهترین وجه با نیازهای وب سایت شما مطابقت دارد.

سایت سازها وب‌سایت‌های تطبیقی (Adaptive) ​​یا واکنش‌گرا (Responsive) ایجاد می‌کنند که تجربه‌های متفاوتی از مشاهده وب سایت را ارائه می‌دهند. این مفاهیم در زیر با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار خواهند گرفت تا بتوانید به بهترین نحو درک کنید که کدام سازنده برای شما انتخاب بهتری خواهد بود. اگر نمی دانید چگونه کدنویسی کنید و با مبحث کدنویسی سایت آشنایی ندارید، باید با محدودیت های ابزارهای مختلف طراحی وب سایت کنار بیائید. به عنوان مثال، اگرچه وردپرس پر استفاده ترین پلت فرم طراحی وب سایت در دنیا به شمار می رود به دلیل گزینه های سفارشی سازی محدود آن در طراحی گرافیکی قالب و رابط بصری کاربر، بین طراحان سایت محبوب نیست.

قبل از شروع به ساخت و ایجاد یک وب سایت، نیازهای سایت خود را مشخص کنید: آیا یک گالری عکس ایجاد می کنید؟ برای بیزینس خود به دنبال ایجاد وب سایت هستید؟ هایرمارکت شما نیاز به ایجاد بخش سفارشات بصورت آنلاین دارد؟ هر چند وقت یک بار سایت خود را به روز می کنید؟ آیا به فرم تماس نیاز دارید؟ سازنده وب سایتی را انتخاب کنید که می تواند به شما در دستیابی به این اهداف کمک کند و همیشه بهینه ترین و مناسب ترین راه حل ها به شما ارائه می کند.

بخش سوم؛ المان های طراحی وب

هنگام طراحی یک وب سایت، مهم است که هم ظاهر و هم عملکرد سایت را در نظر بگیرید. ادغام این عناصر قابلیت استفاده و عملکرد کلی سایت را به حداکثر می رساند. قابلیت استفاده سایت شما شامل عناصری مانند رابط کاربری آسان برای پیمایش، استفاده مناسب از گرافیک و تصاویر، متن خوب نوشته شده و به خوبی قرار داده شده، و طرح رنگ است. عملکرد سایت (Site Performance) شما به سرعت، رتبه بندی، قابلیت جستجو و توانایی جذب مخاطبان شما بستگی دارد. در اینجا مروری سریع خواهیم داشت بر عناصری که باید هنگام طراحی وب سایت خود در نظر بگیرید تا مطمئن شوید همه چیز به خوبی با هم کار می کند. هر بخش دارای نکات و ترفندهایی برای کمک به شما در شروع پاراگراف ارائه خواهد کرد.

  • قلم (Font): فونتی را انتخاب کنید که طراحی کلی صفحات وب شما را زیباتر و خواناتر کند. فونت باید با طرح رنگ، گرافیک، تصاویر شما هماهنگ شود و شمای کلی وب سایت شما را تقویت کند. ابزارهایی مانند Canva’s Font Combinator می توانند به شما کمک کنند تا یک تطابق کامل با فونت خود ایجاد نمائید. ابزارهای طراحی وب مانند PageCloud حتی شامل هماهنگی فونت های متعدد در برنامه خود می شوند.
  • رنگ (Color): رنگ ها یکی از مهم ترین عناصری هستند که در طراحی سایت باید در نظر گرفته شوند. به خاطر داشته باشید که تصورات نادرست زیادی در مورد روانشناسی رنگ وجود دارد و مهمتر این که روی رنگ هایی تمرکز کنید که طراحی کلی و لحن وب سایت شما را در عین سادگی زیباتر می کنند. رنگ خود را با برند و پیام هایی که می خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید را هماهنگ کنید.
  • چیدمان و طرح‌بندی (Layout): رنگ ها یکی از مهم ترین عناصری هستند که در طراحی سایت باید در نظر گرفته شوند. به خاطر داشته باشید که تصورات نادرست زیادی در مورد روانشناسی رنگ وجود دارد و مهمتر این که روی رنگ هایی تمرکز کنید که طراحی کلی و لحن وب سایت شما را در عین سادگی زیباتر می کنند. رنگ خود را با برند و پیام هایی که می خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید را هماهنگ کنید.
  • اشکال (Shapes): استفاده از عناصر گرافیکی در طراحی وب می تواند به یکپارچه سازی متن و تصاویر کمک کند و به ظاهر کلی سایت زیبایی دوچندان ببخشید. ترکیب رنگ ها و اشکال زیبا می تواند به جلب توجه بازدیدکنندگان سایت شما کمک و به جریان کلی سایت شما کمک کند.
  • فاصله‌گذاری (Spacing): فاصله یک عنصر کلیدی برای ایجاد وب سایت های بصری دلپذیر و آسان برای پیمایش است. هر عنصری در طراحی شما به یک شکل از فاصله استفاده می کند. استفاده مناسب از فضای خالی در ایجاد طرحی که به طور کامل متن، عکس و گرافیک را متعادل می کند، بسیار مهم است. ثابت نگه داشتن فاصله می تواند به کاربران شما کمک کند تا وب سایت شما را به راحتی مرور کنند. مفهوم فضای سفید قطعا اولویت طراحان وب سایت در طراحی های سایت های مدرن و امروزی به شمار می رود.
  • تصاویر و آیکون‌ها (Images and Icons): طرح‌های شگفت‌انگیز می‌توانند اطلاعات زیادی را تنها در چند ثانیه منتقل کنند. این امر با استفاده از تصاویر و آیکون های زیبا و تاثیرگذار امکان پذیر شده است. تصاویر و نمادهایی را انتخاب کنید که پیام شما را تقویت و در سریعترین زمان ممکن به مخاطب منتقل کنند. یک جستجوی سریع در گوگل برای تصاویر استوک و نمادها، هزاران نتیجه را در بر خواهد داشت. از سایت هایی که تصاویر استوک ارائه می‌کنند می‌توان به Pexels، Unsplash و IconMonstr و شاتراستوک اشاره نمود.
  • ویدیو (Video): ادغام ویدیوها در طراحی وب به طور فزاینده ای در بین طراحان محبوب شده است. وقتی ویدیوها به درستی استفاده شوند، می‌توانند به کاربران شما کمک کنند پیامی را که به درستی از طریق متن یا تصویر منتقل نمی‌شود، تجربه یا درک کنند. به خاطر داشته باشید که مانند روشن بودن صفحه تلویزیون در رستوران، چشم بازدیدکنندگان به سمت تصاویر متحرک جلب می شود. مطمئن شوید که ویدیوهای شما با سایر عناصر مهم رقابت نمی کنند یا از اهمیت آنها نمی کاهند.

بخش چهارم؛ عناصر کاربردی

هنگام طراحی وب سایت خود باید این عناصر کاربردی را در نظر بگیرید. وب سایتی به درستی کار می کند که برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو و ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربران تنظیم و پیکربندی شده باشد.

  • ناوبری (Navigation): ناوبری وب سایت شما یکی از عناصر اصلی است که تعیین می کند وب سایت شما به درستی کار می کند یا خیر. بسته به مخاطبان شما، پیمایش شما می‌تواند چندین هدف را دنبال کند: کمک به بازدیدکنندگانی که برای اولین بار می‌خواهند کشف کنند که سایت شما چه چیزی برای ارائه دارد، دسترسی آسان به صفحات شما برای بازدیدکنندگانی که دوباره به سایت شما بازمیگردند، و بهبود تجربه کلی هر بازدیدکننده.
  • تعامل کاربر (User Interactions): بازدیدکنندگان سایت شما بسته به دستگاه مورد استفاده خود، راه های مختلفی برای تعامل با سایت شما دارند (پیمایش، کلیک، تایپ و غیره). بهترین طراحی های وب سایت این تعاملات را ساده می کند تا به کاربر این حس را بدهد که بر همه چیز کنترل دارد. برای مثال:

  • – هیچوقت ویدیو یا موزیک بصورت خودکار اجرا نشوند
    – همه فرم ها بصورت واکنشگرا باشند
    – پنجره های پاپ آپ نداشته باشید

  • تصاویر متحرک (Animations): هزاران تکنیک انیمیشن سازی وب وجود دارد که می تواند به طراحی سایت شما کمک کند تا توجه بازدیدکننده را جلب کند و به بازدیدکنندگان اجازه دهد تا با سایت شما تعامل داشته باشند. به عنوان مثال، افزودن دکمه‌ها یا فرم‌های «لایک» می‌تواند بازدیدکنندگان سایت شما را درگیر کند. اگر در طراحی وب تازه کار هستید، توصیه می کنیم انیمیشن های خود را ساده نگه دارید تا از مداخله توسعه دهندگان جلوگیری کنید.
  • سرعت (Speed): هیچ کس یک وب سایت کند را دوست ندارد. انتظار بیش از چند ثانیه برای لود شدن یک صفحه می تواند به سرعت بازدید کننده را از ماندن یا بازگشت به سایت شما باز دارد. صرف نظر از زیبایی، اگر سایت شما به سرعت بارگذاری نشود، در جستجو عملکرد خوبی نخواهد داشت یعنی رتبه بالایی در گوگل کسب نخواهد کرد. سازندگان حرفه ای وب سایت معمولاً محتوای شما را برای بارگذاری سریع‌تر فشرده می‌کنند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد. حتماً تحقیق کنید که کدام سازنده سایت برای محتوایی که در سایت خود خواهید داشت بهترین کار را خواهند داشت. به عنوان مثال، PageCloud تصاویر شما را برای اطمینان از زمان بارگذاری سریع برای سایت هایی با عکس های بزرگ و یا چندتایی بهینه میکند.
  • ساختار وب سایت (Structure): ساختار یک وب سایت نقش مهمی در تجربه کاربری (UX) و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) دارد. کاربران شما باید بتوانند به راحتی در وب سایت شما بدون مواجهه با مشکلات ساختاری حرکت کنند. اگر کاربران هنگام تلاش برای پیمایش در سایت شما گم می شوند، به احتمال زیاد “خزنده ها” نیز با همین مشکل روبرو خواهند شد. خزنده (یا ربات) یک برنامه خودکار است که در وب سایت شما جستجو می کند و می تواند عملکرد و درستی آن را تعیین کند. ناوبری ضعیف می تواند منجر به تجربه کاربری و رتبه سایت پایین شود.
  • سازگاری بین مرورگرها و دستگاه‌ها (Cross-Browser): یک طراحی عالی باید در همه دستگاه ها و مرورگرها (بله، حتی اینترنت اکسپلورر) زیبا به نظر برسد. اگر سایت خود را از ابتدا می‌سازید، توصیه می‌کنیم از ابزار تست مرورگر متقابل استفاده کنید تا این فرآیند خسته‌کننده سریع‌تر و کارآمدتر شود. از طرف دیگر، اگر از یک پلت فرم ساخت وب سایت استفاده می کنید، آزمایش مرورگر متقابل معمولاً توسط تیم توسعه شرکت انجام می شود و به شما امکان می دهد روی طراحی تمرکز کنید.

بخش پنجم؛ طراحی سایت تطبیقی در برابر واکنش‌گرا

درک مزایا و معایب وب سایت های تطبیقی و واکنش گرا به شما کمک می کند تا تعیین کنید کدام سازنده وب سایت برای نیازهای طراحی وب سایت شما بهترین کارایی را دارد. ممکن است به مقالات آموزشی بسیاری برخورد کرده باشید که در مورد سبک های مختلف طراحی وب سایت (ثابت، ایستا، روان و غیره) صحبت می کنند. با این حال، در دنیای موبایل محور امروزی، تنها دو سبک وب سایت برای طراحی صحیح و اصولی وب سایت وجود دارد: تطبیقی و واکنش گرا.

وب سایت تطبیقی (Adaptive)

طراحی وب سایت تطبیقی از دو یا چند نسخه از یک وب سایت استفاده می کند که برای اندازه های صفحه نمایش خاص سفارشی شده است. وب‌سایت‌های تطبیقی را می‌توان بر اساس اینکه چگونه سایت تشخیص می‌دهد چه اندازه باید نمایش داده شود به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • سازگاری بر اساس نوع دستگاه: هنگامی که مرورگر شما به یک وب‌سایت متصل می‌شود، درخواست HTTP شامل فیلدی به نام «عامل کاربر» می‌شود که به سرور در مورد نوع دستگاهی که سعی در مشاهده صفحه را دارد اطلاع می‌دهد. وب‌سایت تطبیقی ​​می‌داند چه نسخه‌ای از سایت را بر اساس دستگاهی که می‌خواهد به آن دسترسی پیدا کند (به عنوان مثال دسکتاپ، موبایل، تبلت) نمایش دهد. اگر پنجره مرورگر را روی دسکتاپ کوچک کنید، مشکلاتی پیش خواهد آمد زیرا صفحه به جای کوچک شدن به اندازه جدید، به نمایش “نسخه دسکتاپ” ادامه می دهد.
  • سازگار بر اساس عرض مرورگر: به‌جای استفاده از «عامل کاربر»، وب‌سایت از پرسش‌های رسانه‌ای (یک ویژگی CSS که صفحه وب را قادر می‌سازد تا با اندازه‌های مختلف صفحه سازگار شود) و نقاط شکست (اندازه‌های عرض معین) برای جابه‌جایی بین نسخه‌ها استفاده می‌کند. بنابراین به جای داشتن نسخه دسکتاپ، تبلت و موبایل، نسخه های 1080 پیکسلی، 768 پیکسلی و 480 پیکسلی را خواهید داشت. این انعطاف پذیری بیشتری را هنگام طراحی ارائه می دهد و تجربه بهتری از مشاهده را ارائه می دهد زیرا وب سایت شما بر اساس عرض صفحه تطبیق می یابد.

نقاط قوط (Pros)

  • ویرایشگر WYSIWYG (همان چیزی که میبینید، همان چیزی است که دریافت میکنید)
  • طراحی های سفارشی بدون کد سریعتر و راحت تر ساخته می شوند
  • سازگاری بین مرورگرها و بین دستگاه ها
  • صفحات با بارگذاری سریع

نقاط ضعف (Cons)

  • وب‌سایت‌هایی که از «نوع دستگاه» استفاده می‌کنند، وقتی در یک پنجره مرورگر کوچک‌تر روی دسک‌تاپ مشاهده می‌شوند، ممکن است بهم‌ریخته به نظر برسند
  • محدودیت‌هایی در برخی از اثرات که فقط سایت‌های واکنش‌گرا می‌توانند انجام دهند

وب سایت واکنشگرا (Responsive)

وب‌سایت‌های واکنش‌گرا می‌توانند از طرح‌بندی‌های شبکه‌ای انعطاف‌پذیر استفاده کنند که بر اساس درصدی است که هر عنصر در کانتینر خود می‌گیرد: اگر یک عنصر (مثلاً یک سرصفحه) 25 درصد ظرف آن باشد، بدون توجه به تغییر اندازه صفحه، آن عنصر در 25 درصد باقی می‌ماند. وب‌سایت‌های واکنش‌گرا همچنین می‌توانند از نقاط شکست برای ایجاد یک نمای سفارشی در هر اندازه صفحه استفاده کنند، اما برخلاف سایت‌های تطبیقی که تنها زمانی که به نقطه شکست می‌رسند، سازگار می‌شوند، وب‌سایت‌های واکنش‌گرا دائماً با توجه به اندازه صفحه تغییر می‌کنند.

نقاط قوط (Pros)

  • تجربه عالی در هر اندازه صفحه نمایش، صرف نظر از نوع دستگاه (تبلت، لپ تاپ، مانیتور، گوشی موبایل و…)
  • طراحی حرفه‌ای و اصولی صفحات وب که از نقطه شکست جلوگیری میکند
  • آموزش های فراوان و رایگان برای شروع به کار

نقاط ضعف (Cons)

  • نیاز به طراحی و آزمایش گسترده برای اطمینان از کیفیت نهایی صفحات تولید شده
  • بدون دسترسی به کد، طراحی های سفارشی می تواند چالش برانگیز باشد

سایت ساز تطبیقی (Adaptive Website Builders)

وب‌سایت‌های Wix و Pagecloud بدون شک دو عدد از بهترین سازنده وب سایت های کامل بصری در بازار امروز هستند. هر دو از یک رویکرد تطبیقی ​​استفاده می‌کنند، به این معنی که قابلیت‌های کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) و WYSIWYG آن‌ها در درجه دوم قرار ندارند و به عنوان اولیت اصلی و راحتی هرچه بیشتر در طراحی سایت به شمار میروند. شما می توانید تقریباً هر چیزی را بدون نیاز به نوشتن یک خط کد ایجاد نمائید. وب سایت Wix از سال ۲۰۰۶ کار خود را آغاز کرده است و از آن زمان طیف گسترده ای از ویژگی ها، قالب ها و امکانات را برای برآورده کردن تقریباً هر نیاز تجاری ایجاد کرده است. امروزه سایت ساز ویکس (Wix) یکی از ساده ترین ابزارهای ایجاد وب سایت برای مبتدیان به شمار میرود.

به دلیل رقبای بسیار زیاد در زمینه سایت سازهای تطبیقی، انتخاب برنده و بهترین شرکت در این زمینه کاری دشوار به شمار می‌آید، چند نکته را باید مدنظر داشته باشید:

  • اگر به دنبال بهترین و با کیفیت ترین تجربه در امر شخصی سازی وب سایت هستید، سایت ساز پیج‌کلود (PageCloud) یکی از بهترین هاست
  • اگر هنوز در ابتدای جاده طراحی سایت هستید، وب سایت ویکس (Wix) می‌تواند بهترین انتخاب باشد
  • اگر به دنبال یک توسعه دهنده خوب، کاربلد و حرفه‌ای می‌گردید، سایت ساز پیج‌کلود انتخاب مناسب و ایده‌آل خواهد بود
  • اگر به دنبال قالب های بسیار زیبا، متنوع و جذاب هستید طبیعتا سایت ساز ویکس می‌تواند کمک شایانی در این زمینه به شما بکند

توصیه می‌کنیم قبل از ثبت سفارش نهایی طراحی وب سایت، از سرویس رایگان و آزمایشی سایت سازهای Wix و PageCloud حتما استفاده نمائید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمائید.

سایت ساز ریسپانسیو (Responsive Website Builders)

ابزارهایی همانند Squarespace در سایت ساز پیج‌کلود، به نیاز ایجاد وب سایت واکنشگرا برای کاربران پاسخ خواهد داد، با این حال، این بدان معناست که کسب تجربه در ویرایش بخش های مختلف وب سایت محدودتر است. ایجاد یک وب سایت ریسپانسیو کار سخت و دشوار به شمار میرود و بدون دانش کدنویسی، ساخت وب سایت های منحصر به فرد با استفاده از سایت ساز واکنش گرا تقریبا غیرممکن است.

اینجاست که ابزارهای پیچیده‌تر طراحی وب سایت همانند Webflow و Froont وارد عمل می‌شوند. در اینجا برخی از مزایا و معایب برای استفاده از یکی از این ابزارها وجود دارد که در زیر به آن اشاره میکنیم:

نقاط قوط (Pros)

  • امکان ایجاد سایت های ریسپانسیو سفارشی بدون نیاز به نوشتن کد
  • کنترل بی نظیر و اشراف کامل بر روی تک تک عناصر در صفحه
  • امکان دریافت خروجی (Export) از کدها برای استفاده در هاست دیگر

نقاط ضعف (Cons)

  • ابزارهای بسیار پیچیده همراه با منحنی های شیب‌دار
  • روند طراحی کندتر نسبت به سایت سازهای تطبیقی

تجارت الکترونیک (E-commerce)

وب سایت های تجارت الکترونیک بخش مهمی از صنعت طراحی وب سایت به شمار می‌روند. ایجاد یک فروشگاه آنلاین که به راحتی قابل پیمایش بوده و محصولات شما به بهترین شکل برای بازدیدکنندگان قابل نمایش باشد، برای ایجاد بهترین تجربه خرید آنلاین برای مشتریان شما بسیار مهم و حیاتی است تا کاربران در هنگام سفارش و خرید، بهترین تجربه را کسب نمایند. اگر می خواهید در مورد راه اندازی یک فروشگاه آنلاین بیشتر بدانید، مقاله ما را که در ۵ مرحله آسان برای ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک منتشر شده است را بررسی کنید.

سخن نهایی؛ قدم‌های بعدی

امیدواریم این مقاله به شما در درک بهتر نکات ضروری و مهم در طراحی وب سایت کمک کرده باشد. برای بررسی، بیائید به برخی از عناصر کلیدی در طراحی یک وب سایت که هم زیبا و هم کاربردی باشد، نگاهی بیندازیم:

  • کاربر همیشه حرف اول را می زند: تجربه کاربری باید در خط مقدم طراحی سایت شما باشد، زیرا کاربران شما در نهایت کسانی هستند که تعیین می کنند آیا وب سایت شما ارزش بازدید دارد یا خیر
  • بهترین سازنده وب سایت را برای نیازهای خود انتخاب کنید: از خود بپرسید که وظایف اصلی وب سایت شما چیست و سازنده وب سایتی را انتخاب که اطمینان حاصل کنید که این نیازها را به بهترین شکل ممکن برآورده می کند
  • متعادل کردن عناصر بصری: حفظ تعادل بین متن، گرافیک، چند رسانه ای و ویدیوها برای جلوگیری از تحرک بیش از حد وب سایت که از پیام هایی که می خواهید منتقل کنید، بسیار مهم است

با دیگر خدمات مایکروسافت تیمز آشنا شوید

خدمات شبکه های اجتماعی

دیجیتال مارکتینگ

خدمات میزبانی وب

میزبانی سایت

نیاز به وب سایت دارید؟

اگر نیاز به طراحی سایت برای شرکت یا سازمان خود را دارید و در کنار آن می خواهید در شبکه های اجتماعی نیز فعالیتی مفید و قابل قبول ارائه دهید، جای درستی آمدید...