خدمات  مایکروسافت

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

بیاید با هم مرور کنیم حدودا ۱۰ سال قبل دنیای وب، اینترنت و خرید چطور بود...

اگر یادتان باشد در آن زمان همانند اکنون هنوز اینترنت و فروشگاه های آنلاین بر بستر اینترنت به گستردگی امروز وجود نداشتند (حداقل در ایران) و ما باید ساعت ها وقت و زمان هدر می‌دادیم تا میتوانستیم در نهایت کالای مورد نیاز خود را خریداری نمائیم. وای به روزی که آسمان برفی یا بارانی بود و ما نیاز مبرم به تهیه اجناس یا کالاهای مورد نیازمان داشتیم؛ یا بیخیال خرید کردن در آن روز می‌شدیم و یا مجبور بودیم ساعاتی صبر کنیم تا آسمان روی خوشش را به ما نشان دهد و بتوانیم زیر ابرها قدم بگذاریم.

اما امروز شما کافیست گوشی موبایل خود را بردارید، یا درب لپ تاپ خود را باز کرده و در مرورگر اینترنتی آن، آدرس یکی از هزاران فروشگاه اینترنتی آنلاین را باز کنید و در میان طیف گسترده و انبوهی از کالاها، خرید اینترنتی خود را تنها با چند کلیک انجام دهید و بلافاصله هزینه آن را نیز به راحتی هرچه تمام پرداخت کنید. حتی امروزه می‌توانید در آن سوی دنیا برای خود بصورت آنلاین هتل رزرو کنید، یک میز در یک رستوران را برای قرار کاری، ناهار یا شام در کسری از ثانیه بوک کنید و در نهایت حقوق کارمندان خود را فقط با ارسال یک تاییدیه کوچک به بانک پرداخت نمائید. به دنیای هزاره سوم و عصر انفجار اطلاعات خوش آمدید...

طراحی سایت فروشگاه آنلاین

طراحی سایت فروشگاه آنلاین چیست...؟!

تجارت الکترونیک به یک مدل تجاری اشاره دارد که شامل معاملات فروشی است که در وب و اینترنت انجام می شود. تقریباً هر وب سایت خرید آنلاین؛ چه بزرگ یا کوچک از این ساختار پیروی می کند. هر سایتی که بتوانید اقلامی را برای فروش از طریق اینترنت تهیه و بر روی بستر آنلاین خود قرار دهد، یک وب سایت تجارت الکترونیک محسوب می شود. وب سایت هایی نظیر آمازون و ای‌بی پدربزرگ‌های تجارت الکترونیک به شمار میروند که راه را برای خرید آنلاین و راحتبر بستر وب هموار کردند. آنها در واقع آنقدر پیر نیستند که بتوان آنها را پدربزرگ خطاب کرد، اما سطح بالاتری از احترام را باید برایشان قائل شد. البته خرید و فروش آنلاین قبلاً امری ناآشنا بود، اما به دلیل وجود این شرکت‌ها و سایت های فروشگاهی، وب‌سایت تجارت الکترونیک به پلتفرمی آسان‌ و ارجح‌ برای بسیاری از مصرف‌کنندگان تبدیل شده است.

در گذشته مردم به استفاده از این سایت ها برای خرید کالاهای خود در آن بسیار بدبین بودند زیرا آنها مستعد فعالیت های کلاهبرداری و طرح های کلاهبرداری به شمار میرفتند. هنوز هم تا به امروز این امر در بسیاری از فروشگاه های اینترنتی مشهود است، اما توسعه دهندگان راه حل هایی برای تجربه خرید بهتر مردم ارائه می دهند. نمونه‌هایی از این راه‌حل‌ها عبارتند از بررسی هویت، سیاست بازگشت و پرداخت نقدی هنگام تحویل. این ویژگی ها به مصرف کنندگان کمک می کند تا تصمیم بگیرند که آیا باید کالاها را از یک وب سایت تجارت الکترونیک خریداری کنند یا خیر و در نهایت آن ها تصمیم بگیرند که از چه سایتی خرید آنلاین خود را انجام دهند.

یکی از تفاوت‌های آشکار بین یک وب سایت تجارت الکترونیک و یک وب سایت تجاری یا شرکتی معمولی در ویژگی هایی است که آن را پشتیبانی می کند. یک وب سایت شرکتی ممکن است فقط اطلاعات مربوط به محصول و خدمات برند را در خود جای دهد، بنابراین اگر کاربران می خواهند با آنها تجارت کنند، باید مستقیماً با شرکت تماس بگیرند. در همین حال، یک وب سایت تجارت الکترونیک (فوشگاه اینترنتی) تقریباً شبیه نحوه عملکرد یک فروشگاه فیزیکی است. کاربران می توانند بدون نیاز به تماس با یک انسان برای کمک به سفارش، اقدام به خرید اقلام، تحویل و پرداخت در همان سایت کنند. وقتی شروع به یادگیری نحوه ایجاد محتوای وب‌سایت تجارت الکترونیک می‌کنید، متوجه می‌شوید که به دلیل ویژگی‌ها و عناصر طراحی که اولی نیاز دارد، ایجاد یک فروشگاه آنلاین در مقایسه با یک وب‌سایت معمولی کمی پیچیده‌تر است.

در حال حاضر وب سایت های تجارت الکترونیک زیادی وجود دارند که اقلام و کالاهای مختلفی را می فروشند. از لباس‌ گرفته تا اقلام غذایی و مواد باغبانی، وب سایت فروشگاهی که جدیدا راه‌اندازی میشود باید خلاق باشد تا برند خود را منحصر به فردتر از دیگران کند. حتی اکانت های شبکه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به پلتفرم های تجارت الکترونیک هستند و امروزه به عنوان وب سایت های تجارت الکترونیک توسعه یافته اند. تنها تفاوت این است که در یک وب سایت تجارت الکترونیک، شما مجبور نیستید با یک انسان سر و کار داشته باشید تا بتوانید اقلام خود را بخرید و درب منزل تحویل بگیرید. یک وب سایت تجارت الکترونیک باید به همان اندازه کارآیی داشته باشد که مالکان یا مدیران سایت را تحت نظر دارند یا بدون آن که هر ثانیه از روز با مشتریان خود سروکار دارند.

در نهایت فروشگاه اینترنتی، وب سایت فروشگاهی و فروشگاه آنلاین فضا و بستری هستند که می‌توانند هرلحظه و بدون توقف، خدمات متنوع فروش کالا به کاربران را ارائه دهند. وب سایت هایی در این زمینه موفق خواهند بود که تنوع اقلام کالایی زیاد، انواع روش های پرداخت وجه، تنوع روش های تحویل کالا و در نهایت حافط امنیت کاربران و اطلاعات آن ها به بهترین نحو ممکن باشند.

چرا به وب سایت شرکتی نیاز داریم...؟!

اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و یا کالاهایی دارید که می‌توانید آن ها را بر روی اینترنت و در معرض فروش قرار دهید، پس شما به یک وب سایت فروشگاهی نیاز دارید. طبیعتا هرچه در این فروشگاه آنلاین تعداد اقلام کالایی بیشتر باشد، وب سایت شما میتواند بازدیدکنندگان بیشتری را جذب که در نهایت منجر به فروش بیشتر گردد.

امروزه ما چندین نوع فروشگاه اینترنتی (تجارت الکترونیک) داریم که در زیر با مهمترین آن ها اشاره می‌کنیم:

  • تجارت به تجارت (B2B): B2B در جایی استفاده می گردد که بخواهیم خرید و فروش عمده را به کمک تجارت الکترونیکی انجام و خارج از حیطه خرده فروشان عمل نماییم. چرا که خرده فروشی در اینترنت با خطرات بسیار همراه است زیرا مشتریان تمایل ندارند تا همه چیز را از روی اینترنت خریداری کنند و فقط روی برخی از اجناس دست می گذارند و سایر موارد برایشان اهمیت چندانی ندارد. شرکت Cisco یکی از اولین شرکت های بزرگی بود که در جولای 1996 سایت تجارت الکترونیکی خود را راه اندازی کرد و بعد از آن تلاش جدی، بقیه شرکت ها برای چنین امری آغاز شد. یک ماه بعد شرکت های کامپیوتری عظیمی نظیر Microsoft و IBM نرم افزارهای تجاری خود را که امکان انجام فروش از طریق اینترنت را فراهم می کرد به بازار عرضه نمودند.
  • تجارت فروشنده با مصرف کننده (B2C): بیشترین سهم در انجام تجارت الکترونیکی از نوع B2C را خرده فروشی تشکیل می دهد. این نوع تجارت با گسترش وب به سرعت افزایش پیدا کرد و اکنون به راحتی می توان انواع و اقسام کالاها از شیرینی گرفته تا اتومبیل و نرم افزارهای کامپیوتری را از طریق اینترنت خریداری کرد. B2C از حدود 5 سال پیش با راه اندازی سایت هایی چون amazon و CDNOW آغاز شد. Jeff Bezor مؤسس شرکت amazon، سایت خود را فقط برای فروش کتاب از طریق اینترنت راه اندازی کرد و این ایده ساده مقدمه ای بود برای یک تحول جهانی. هم اکنون این روش در کشور ما موجود است و مورد استفاده قرار می گیرد و در این روش خریدار به طور مستقیم با توزیع کننده از طریق اینترنت وارد معامله می شود. هم اکنون سازمانی هایی مانند شهروند چنین خدماتی را ارائه می کنند، اما این خدمات هنوز به صورت عامله در میان ما جا نیفتاده است. حتی میان کاربران حرفه ای اینترنت در ایران استفاده از این خدمات کمتر مرسوم است. برای نمونه از B2C داخلی که در ایران وجود دارد، سایت اینترنتی دیجی کالا را می توان نام برد.
  • تجارت مصرف کننده با مصرف کننده (C2C): در این مدل تجارت الکترونیکی، مزایده ها و مناقصه های کالال از طریق اینترنت انجام می گیرد. مدل C2C شبیه نیازمندی های طبقه بندی شده یک روزنامه و یا شبیه به یک دکه در بازار دست دوم یا سمساری است. ایده اصلی این مدل این است که مصرف کنندگان با یکدیگر بدون واسطه به خرید و فروش بپردازد. ebey غول حراجی Online بزرگ ترین نمونه اولیه مدل C2C می باشد. ebey خود چیزی نمی فروشد و به عنوان واسطی بین خریداران و فروشندگان به ارائه محصولاتی در حراجی Online عمل می کند. به عنوان مثال ebay اجازه می دهد فروشنده قیمت اولیه خود را در حراجی قرار دهد و سپس شرکت کنندگان در حراج قبل از اتمام مدت باید روی کالای به حراج گذاشته شده اظهار نظر کنند. سایت های اینترنتی دیگر نظیر Autobytel و Carsmart نمونه هایی از مدل C2C می باشد. به دلیل ناچیز بودن هزینه تبلیغات در اینترنت استفاده از مدل C2C توسط کاربران اینترنتی جهت فروش کالاهای مورد نظر خود توجه قرار گرفته است. یک نمونه C2C داخلی که در ایران وجود دارد، سایت اینترنتی دیوار می باشد.
  • تجارت مصرف کننده با فروشنده (C2B): در حالیکه بازار مصرف کننده Online روز به روز در حال گسترش است، بسیاری از خریداران دریافته اند که شیوه انتخاب محصول بسیار گسترده و ممکن است آنان را غوطه ور سازد. چرا که وقتی مصرف کنندگان، سایت هایی را در ارتباط با فروش محصول مورد نظر خود می یابند، یافتن خود محصول در آن سایت و به دست آوردن قیمت محصول اغلب کار دشوار است. بنابراین جهت راحت تر نمودن امر خرید، نیاز به روشهای جدید خرید و فروش اینترنتی Online است که در آژانس های فروش به سوددهی منتهی شود بایستی از یک استرتژی فروش استفاده نمایند مانند Priceline که خود را با این استراتژی تطبیق داده است.
  • تجارت نقطه به نقطه (P2P): مدل تجارت الکترونیکی P2P برای تسویه حساب کردن شرکت کنندگان در حراج با فروشنده است که مشهورترین آنها سرویسی است به نام Paypal. تجارت P2P در چهار چوبی کار می کند که افراد بتوانند مستقیما با هم پول رد و بدل کنند و در حالیکه سهم اصلی داد و ستد پولی را نقل و انتقالات رو در رو بعهده دارد، فناوری تلفن های همراه تعداد افراد بیشتری را در داد و ستد غیر حضوری سهیم می کند. قبل از Paypal بسیاری از تاجران Online در قد و قواره های متفاوت پرداخت مشتری ها را از طریق حساب کارت های اعتباری تجارت دریافت می کردند. با استفاده از سخت افزار Mondex که زیر مجموعه Mastercard می باشد، کاربران قادرند نقل و انتقالاات الکترونیکی پولی خود را انجام دهند و پول خود را از یک کارت اعتباری به کارت اعتباری دیگر منتقل نمایند.
  • تجارت فروشنده با اداره (B2A): این نوع تجارت الکترونیکی شامل تمامی مبادلات تجاری ــ مالی بین شرکت ها و سازمان های دولتی است. تأمین نیازهای دولت توسط شرکت ها و پرداخت عوارض مالیات ها از جمله مواردی است که می توان در این گروه گنجاند. تجارت B2A در حال حاضر دوران کودکی خود را طی می کند ولی در آینده ای نزدیک زمانی که دولت ها به ارتقاء ارتباطات خود تمایل و توجه نشان دهند، به سرعت رشد خواهد نمود.
  • تجارت مصرف کننده با اداره (C2A): مدل تجارت الکترونیکی C2A هنوز پدیدار نشده است. ولی به دنبال رشد انواع B2C و B2A، دولت ها احتمالاً مبادلات الکترونیکی را به حیطه هایی همچون جمع آوری کمک های مردمی، پرداخت مالیات بر درآمد و هر گونه امور تجاری دیگری که بین دولت ها و مردم انجام می شود، گسترش خواهند داد. با تجربه و آزمایش تمام مدل های تجاری Online که تا کنون بیان شد، مشخص است که با وجودی که تجارت الکترونیک که پدیده تقریباً جدید و نوپاست اما بسیار فعال است. دانشمندان صنعتی معتقدند که یافتن منابع درآمد Online مطمئن، با سعی و خطا آزمایش می شود. مدل های B2C و B2B بیشترین توجه را امروزه به خود جلب کرده اند ولی مدل های دیگر هنوز در حال تعدیل استراتژی هایشان هستند و روشهایشان را گسترش می دهند.

هزینه طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی

هزینه طراحی وب سایت فروشگاهی بوسیله شرکت ها مختلف متغیر و متفاوت می باشد. ما در مایکروسافت تیمز سعی نمودیم تا قیمت متعادل همراه با امکانات کافی و ایده‌آل را برای طراحی سایت فروشگاه آنلاین شما در نظر بگیریم که تمامی این موارد در جدول زیر گردآوری شده است:

طراحی سایت آنلاین فروشگاه اینترنتی

امکانات سایت فروشگاه اینترنتی

لیست امکانات سایت فروشگاه اینترنتی و ویژگی های وب سایت فروشگاهی در شرکت های مختلف متغیر و متفاوت می باشد. ما در مایکروسافت تیمز سعی نمودیم تا قیمت متعادل همراه با امکانات کافی و ایده‌آل را برای طراحی سایت فروشگاه آنلاین شما در نظر بگیریم که تمامی این موارد در جدول زیر گردآوری شده است:

امکانات سایت شخصی

خدمات طراحی سایت مایکروسافت تیمز

سفارش طراحی سایت فروشگاهی

اگر برای حرفه و کسب و کار خود نیاز به وب سایت فروشگاه اینترنتی دارید، ما در مایکروسافت تیمز می‌توانیم فروشگاه آنلاین شما را با قیمت متعادل و کیفیت بالا طراحی نمائیم...