یکی از مهم ترین عواملی که هنگام آمار بازدید سایت باید به آن توجه خاصی شود نرخ کلیک (CTR) است. این نرخ با توجه به بازدید کاربر می باشد که شما می توانید با رعایت یک سری اصول مقدار آن را افزایش دهید. هنگامی که تعداد بازدید از سمت تبلیغات و یا صفحات مختلف زیاد باشد می توانید درصد آن را به طور دقیق بررسی نمایید.
در سری مقالات در پیش رو، با مباحثی همانند: الگوریتم YMYL گوگل، گوگل لایت هاوس و متا رفرش تگ آشنا خواهیم شد تا به وسیله آن ها بتوانیم هرچه بهتر و بیشتر سئو سایت خودمان را افزایش دهیم، پس با ما همراه شوید…
نرخ کلیک (CTR) چیست؟
CTR در واقع مخفف کلمه Click Through Rate و به معنای نرخ کلیک می باشد. اما اگر بخواهیم تعریف درستی از این مورد داشته باشیم باید بگوییم در واقع تعداد دفعاتی که سایت در نتایج جستجو نمایش داده می شود و کاربر بر روی آن کلیک خواهد کرد را می توانیم نرخ CTR بدانیم که این عامل می تواند تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت شما بگذارد. همچنین این مورد نیز می تواند برای هر صفحه و هر کلمه کلیدی متفاوت باشد و محاسبات دیگری را در بر گیرد.
میزان مناسب نرخ کلیک تا چه اندازه ای است؟
بررسی نرخ سی تی آر
یکی از راه هایی که می توانیم این نرخ را برای خود مورد سنجش قرار دهیم اتصال به حساب کاربری Google Search Console می باشد. با رفتن به این برنامه، این نرخ را به صورت خودکار مشاهده خواهید کرد. کافی است برای دسترسی به آن به قسمت Performance رفته و قسمت Average CTR و Average position را فعال نمایید. با این کار اطلاعات خاص به شما داده می شود و می توانید آمار صفحه مورد نظر خود را مشاهده کنید. عامل دیگری که می تواند تاثیر بسزایی بر این درصد بگذارد عنوان صفحه و متا دیسکیریپشن صفحات می باشد. برای اطلاعات دقیق تر، بهتر است یک فایل CSV از سرچ کنسول دانلود کرده و نرخ CTR خود را نسبت به ماه های گذشته بررسی کرده و میزان پیشرفتتان را مشاهده نمایید. در ادامه باید گفت فاکتورهایی برای افزایش نرخ کلیک سایت وجود دارند که به عنوان عامل اساسی برای افزایش نرخ کلیک هستند و شما می توانید با رعایت آن ها این درصد را افزایش دهید. با ما همراه باشید تا راهکارهای افزایش نرخ سی تی آر را برای شما بازگو کنیم.
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید